Укрзалізниця продала металобрухту ще на 75,3 мільйони

18 січня 2021 року в системі Prozorro відбулися торги, які стосувалися брухту, накопиченого Укрзалізницею.

Було проведено шість аукціонів, за результатами яких було реалізовано 8911 т металу, який коштує більше 75 мільйонів гривень. Переможцями торгів стали наступні компанії:

  1. НВП «Фероліт» (виграли 4 з 6 аукціонів):

§    584 т/5,1 млн. грн.;

§    594 т/5,2 млн. грн.;

§    702 т/6,2 млн. грн.;

§    747 т/6,5 млн. грн.;

2. ТОВ «Укр-мет альянс». 1025 т/6,6 млн. UAH;

3. ТОВ «Метінвест-ресурс». 5259 т/45,7 млн. грн.

Ще шість аукціонів, які були заплановані на 18 січня, не були проведені. Раніше були проведені торги майже на 340 мільйонів гривень. При успішному укладенні договорів з переможцями торгів УЗ отримає загалом приблизно 415 мільйонів.

За весь 2020 рік Укрзалізниця змогла продати через систему ProZorro металобрухту на суму 564,4 мільйони грн.: 68 аукціонів/59 договорів.

Які подальші плани Укрзалізниці

У 2021 році УЗ планує продати 380 тисяч т. брухту на суму 1,9 млрд. гривень. Про такі наміри повідомляє ресурс GMK.Center, посилаючись на Руслана Лавренюка, першого заступника директора департаменту майнової політики.

Очікувана вартість однієї тонни металу складає 5 тисяч гривень. За минулий рік металобрухту було збільшено на 50 відсотків (або на 40000 т.).

Додатково планується продавати зношені вагони на власних осях. Вже в лютому або березні компанія «Укрзалізниця» виставить пропозицію на широкий загал. УЗ чекають змін до урядової постанови під номером 1054, щоб можна було виконувати продаж брухту без затвердження рішення наглядовою радою. Це дозволить виключити необхідність оцінки та інших формальних процедур, що значно прискорить весь процес.

Асоціація «UA.Втормет» зазначає, що Укрзалізниця дає близько 5% всього об’єму металобрухту в Україні. Весь проданий метал дозволить закупити нові вагони, запчастини для працюючого парку поїздів, а також покращити якість обслуговування пасажирів. Нагадаємо, що більша частина рухомого складу працює вже більше 30 років, що викликає серйозні питання у плані безпеки подорожей та стабільності роботи електродвигунів. Заміні підлягає не лише рухомий склад, але й самі колії – особливо це стосується віддалених населених пунктів. Більше новин про УЗ та подальші аукціони ProZorro можна дізнатись на aeaep.com.ua.